Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Chef Produktionsplanering och Operativt inköp jobb i Jönköping på ValueOne

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Chef Produktionsplanering och Operativt inköp på ValueOne

Chef Produktionsplanering och Operativt inköp

ValueOne Jönköping, Jönköpings län Heltid

ValueOne rekryterar en chef för avdelningen som hanterar produktionsplanering och operativt inköp till Orkla House Care ABs fabrik i Bankeryd utanför Jönköping. Har du akademisk utbildning inom supply chain, goda kunskaper inom planering och inköp samt ett par års erfarenhet som ledare inom området så kan detta vara en tjänst för dig!

Orkla House Care AB ägs av Orkla ASA och är ett av bolagen inom affärsområdet Orkla Consumer and Financial Investments. Orkla House Care AB är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. De största marknaderna är Norden och Storbritannien. De viktigaste egna varumärkena är Anza, Jordan, Harris, Spekter och Hamilton. Försäljningen sker främst via traditionella färghandlare och bygghandeln. Verksamheten har 1200 anställda och omsätter för runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På Orkla House Care AB arbetar vi utifrån våra värdeord som är pålitlig, inspirerande och modig samt att vi står för mottot home to grow, där vi tillsammans hjälper varandra att utvecklas och växa.

Om rollen

Som chef för Planering och Materialstyrning ansvarar du för att leda och utveckla planering och materialstyrningsfunktionen på fabriken. Rollen omfattar alla företagets sex hemmamarknader Sverige, Norge, Danmark, Beneluxländerna och Storbritannien, samt globala exportmarknader. Du ansvarar för leveranskedjan för alla produkter som produceras i Bankeryd samt för inköpta varor från Asien och Europa som distribueras via Bankeryd Distribution Center. Du kommer även att ansvara för den lokala implementationen av ett nytt ERP-system från ett linjeperspektiv.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Leda planerings- och materialhanteringsgrupperna, utveckla teamen och enskilda planerare och operativa köpare, se till att organisatorisk effektivitet och kontinuitet upprätthålls..
  • Driva och utveckla förbättringar av leveranskedjan inklusive utveckling och förbättring av processer, system, parameterinställning, organisation och KPI.
  • Ansvara för inventering och lageroptimering, inklusive säkerhetslagernivåer och påfyllningsfrekvens.
  • Stötta produktens livscykelhanteringsprocess för att säkerställa effektiv in- och utfasning 
  • Ansvara för den långsiktiga leveransplanen på minst 12 månader, inklusive optimering av kapacitet, bedömning av leveransrisk och andra åtgärder.
  • Ansvara för produktions- och materialplanen inklusive produktionsplanering för intern produktion och materialavrop och uppföljning av handelsvaror.
  • Leda Supply Review och delta i och bidra till effektiv S&OE och S&OP-process.
  • Säkerställa effektiv kommunikation internt och med externa leverantörer angående leveransförmåga, lager och lagertillgänglighet.
  • Stötta tvärfunktionella förbättringsprojekt.
Erfarenhet och kompetens

Tjänsten kräver akademisk utbildning helst inom supply chain eller liknande. För att bli aktuell för rollen krävs även erfarenhet av planering och materialhantering helst inom FMCG eller en motsvarande komplex tillverkningsmiljö. Viktigt är också att du har ledarskapserfarenhet inom supply chain gärna inom planering och materialhantering samt av S&OP-processen.

Tjänsten kräver vidare att du har goda kunskaper inom supply chain och planering och en god förståelse för tillverkning, inköp och logistik. Du är en skicklig relationsbyggare med förmåga att samarbeta med intressenter både intern och externt. Rollen kräver också goda analytiska och kommunikativa färdigheter samt god kommersiell förståelse. Du behöver också vara kunnig i Excel. Har du tidigare erfarenhet från att implementera ERP-system ser vi det som en merit.

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: [ Link removed ] . Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Marcus Ljung tel. 070 518 74 41.

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: valueone1503