Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

CFO till BESAB AB jobb i Göteborg på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
CFO till BESAB AB på Randstad AB

CFO till BESAB AB

Randstad AB Göteborg, Västra Götalands län Heltid


arbetsbeskrivning.

Vi söker en affärsmässig och utvecklingsinriktad CFO som vill vara med på vår fortsatta resa framåt. Som CFO hos BESAB kommer du att få arbeta i en bred och verksamhetsnära roll och vara delaktig i såväl operativa som strategiska beslut. Du kommer att ha personalansvar samt rapportera och arbeta tätt ihop med VD. I din roll som CFO kommer du också ingå i ledningsgruppen. 


ansvarsområde.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ansvara för:
  • Planera, leda och samordna den finansiella funktionen
  • Ansvara för kvartals- och årsbokslut
  • Ansvara för koncernsammanställning (CFO ansvaret omfattar samtliga bolag i BESAB koncernen)
  • Löpande styra och följa upp kassaflödet
  • Ansvar för budget och prognoser, agera stöd till produktionsledning med fokus på styrning och uppföljning
  • Stödja den operativa verksamheten med beslutsunderlag och ge vägledning utifrån analyser, risker och insikter
  • Sammanställa samt kommunicera finansiella rapporter och analyser till VD och övrig ledning 
  • Ansvara för affärssystemet och den dagliga IT driften vilket till stor del är outsourcad 
  • Säkerställa att verksamheten har robusta och effektiva processer kring cybersäkerhet
  • Ramavtalsupphandling och leverantörsuppföljning
  • Hållbarhetsredovisning och KPIer



arbetstider.

Tjänsten är tillsvidare på heltid, med start enligt överenskommelse.


kvalifikationer.

För att lyckas i den här rollen tror vi att du har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet. Du har flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, med fördel inom samma bransch. Du har även dokumenterat goda erfarenheter från att arbeta med förbättringsförslag och lösningar för att driva verksamheten och utvecklingen framåt. 

Som person är du proaktiv, engagerad och driven med en god förmåga att skapa ordning och struktur. Du har en väl utvecklad analytisk ådra och ett lösningsorienterat angreppssätt med en vilja att kontinuerligt utveckla såväl medarbetare som rutiner och processer. Vidare är du en trygg ledare, med ett ledarskap präglat av ett förtroendeskapande agerande. Din goda kommunikationsförmåga och sociala framtoning kommer väl till pass, då du i denna roll har många kontaktytor både inom och utanför organisationen. För att passa in och trivas i vår organisation är du en prestigelös och bra lagspelare och kan omhänderta både små och stora frågor. 

Då vår verksamhet utgår ifrån Göteborg och Stockholm samt att våra projekt finns över hela Sverige är det viktigt att kunna möta verksamheten där den finns.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



ansökan.

I den här rekryteringen samarbetar BESAB AB med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök gärna så snart som möjligt.

För information: Liza Dahlin, rekryteringskonsult e-mail: [ Email address blocked ]

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201371684