Jobbet Category purchasing manager till Valmet har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Category purchasing manager till Valmet publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Med över 12 000 medarbetare globalt är Valmet bland de ledande leverantörerna inom massa-, pappers- och energiindustrin. Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning med erfarenhet av att arbeta med upphandlingar och trivs i en roll med många kontaktytor!


Om tjänsten
Academic Work söker för Valmets räkning en Category purchasing manager till deras kontor på Lindholmen, Göteborg. På kontoret i Göteborg har man det globala produktansvaret för indunstningsteknik inom Valmet såsom försäljning, projektledning, tillverkning och service av indunstningsanläggningar, sodapannor, samt kraft- och värmeanläggningar,

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Valmet. Ambitionen är att du på sikt ska bli anställd direkt hos Valmet, förutsatt att alla parter är nöjda.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Valmets önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Arbetsuppgifter
Som Category purchasing manager ansvarar du för upphandling av projekt inom papper, massa- och energiindustrin från större till mindre serviceprojekt. Världen är ditt arbetsfält, vilket innebär att resor ingår i tjänsten och det är därför viktigt att du som söker är öppen för detta.

Du kommer till exempel att:
• Upprätthålla leverantörsbasen för allokerade kategorier inom service såsom svetskapacitet, montagekapacitet och fastpris montage
• Utveckla långsiktiga leverantörsstrategier
• Skapa och underhålla kostdata på ett strukturellt sätt
• Supporta försäljningsavdelningen vid införsäljningsprojekt
• Ansvara för kommunikationen med både interna och externa kontaktytor

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har en unviersitet- eller högeskoleexamen inom relevant område
• Har minst fem års erfarenhet av tekniskt inköp av processutrustning samt upphandlingar, gärna inom byggbranschen och med internationellt fokus
• Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• Har B- körkort

Som person är du:
• Serviceminded
• Kommunikativ
• Strukturerad

Du erbjuds

• En utvecklande och stimulerande roll i ett globalt företag som präglas av kompetens och internationella projekt
• Möjlighet att arbeta med erfarna kollegor där du får stöttning vid behov

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Omgående eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placering: Lindholmen, Göteborg
• Lön: Timbaserad månadslön
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln med annonsid i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
• Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
• Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

Referens

15037644-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till