Jobbet Business Process Manager / IT-partner inom Finans & HR till Menigo har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Business Process Manager / IT-partner inom Finans & HR till Menigo publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Västerås

Arbetsbeskrivning

Är du en person som trivs med att arbeta i en verksamhetsnära och teknisk roll med varierade arbetsuppgifter med många kontaktytor? Vi söker dig som motiveras av ett helhetsansvar där du får skapa en stark, smart och säker IT-miljö.

Om företaget

Menigo är en av Sveriges ledande helhetsleverantör för alla som jobbar professionellt inom mat och dryck. De är i dagsläget på en spännande utvecklingsresa där de tagit fram en ny strategisk inriktning för företaget samtidigt som de påbörjar resan med att bli en tydligare del av en global koncern. Du får en möjlighet att vara med och bidra till att stärka Menigo som företag och som en attraktiv arbetsplats.

Menigo är en del av Sysco, världens ledande foodserviceaktör, vilket ger dem tillgång till bred erfarenheter och kunskap så att de kan växa både på höjden och bredden. Menigo har över 1000 kunniga, engagerade och nytänkande medarbetare spridda i landet på åtta orter från norr till söder för att finnas nära sina kunder. Huvudkontoret ligger vid Globen, Stockholm.

På Menigo finns det sju Business Process Managers (BPM) som arbetar mot bolagets olika funktionsområden; Sälj, BI, Logistik, Finans/HR, Marknad & kommunikation, Merchandise samt IT Arbetsplats. De agerar bryggan mellan IT och verksamheten med uppdrag att driva den tekniska utvecklingen inom respektive funktionsområde.

Arbetsuppgifter

Som BPM ansvarar du för förvaltning och utveckling av Finans & HRs IT-miljö. Du ansvarar för system, leverantörsavtal, uppföljning av SLA och budget samt att koordinera och leda förvaltningsaktiviteter.

I rollen driver du företagets digitala utveckling genom tätt samarbete med verksamheten och kunder. Tillsammans med verksamheten omvandlar du företagets kort- och långsiktiga strategier och mål till effektiva affärsprocesser för att uppnå en så kostnadseffektiv verksamhet som möjligt. Vidare är du en viktig del av lösningsarbetet där du samlar in krav från verksamheten och IT och omsätter dessa till uppdrag eller projekt med leverans, implementering och uppföljning. Operativt innebär din roll att verka som systemansvarig för de system och verktyg som finns inom Finans & HRs IT-miljö.

Ditt huvudsakliga fokus är utöver systemansvar för IT-miljön inom finans och HR även portfölj-, leverantörs- och finansiell styrning samt bidra i affärsplanering inom området.

Formella krav

• 4 till 10 års relevant arbetslivserfarenhet från en liknande roll, såsom; förvaltningsledare, verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, Service Delivery Manager eller projektledare
• Erfarenhet av att arbeta på strategisk nivå med strategiska frågeställningar
• Erfarenhet och kunskap av någon/några av följande områden; kravställning, process och verksamhetsutveckling, portföljstyrning, affärsplanering, finansiell styrning, budget, ITIL samt arbete med externa leverantörer och avtal
• Erfarenhet av att leda och delta i verksamhetsnära projekt
•Kunskap och erfarenhet av finansverksamhet och dess processer eller HR

Meriterande:
• Högskoleutbildning inom relevant område
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling eller förvaltningsledare/projektledare inom finans eller HR
• Erfarenhet av arbete inom eller gentemot Shared Service Center

Som person har du en analytisk förmåga och verksamhetsförståelse. Du har ett stort intresse för teknik och en nyfikenhet för hur IT kan användas för effektivisering. För att trivas i rollen är du en person som motiveras av att ta initiativ för att driva ditt arbete framåt mot ständiga förbättringar. Du har en lösningsfokuserad inställning och tar ansvar för att genomföra dina arbetsuppgifter med en hög kvalitet. Du är en stark lagspelare och tycker att samarbete skapar större och bättre resultat. Vidare har du en förmåga att koordinera många kontaktytor och skapa tvärfunktionella relationer såväl internt som externt.

Övrig information

• Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Menigo.

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Västerås tillsammans med Shared Service Center/ Stockholm med resor
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Referens

2408901

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till