Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Business Coordinator till ZEISS i Stockholm jobb i Stockholm på Carl Zeiss AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Business Coordinator till ZEISS i Stockholm på Carl Zeiss AB

Business Coordinator till ZEISS i Stockholm

Carl Zeiss AB Stockholm, Stockholms län Heltid


arbetsbeskrivning.

Vill du bli en viktig del i ett professionellt och framgångsrikt nordiskt team, där du dagligen har kontakt med våra viktiga kunder, både internt och externt? Är en koordinator ut i fingerspetsarna, analytisk och har förmågan att zooma in på detaljerna och snabbt zooma ut för att förstå helhetsupplevelsen? Då ser vi fram emot att höra av dig!


ansvarsområde.

Som Business Coordinator kommer du att ha löpande kundkontakt, hantera orderläggning och vara en viktig support för olika affärsområden, framförallt inom service men även inom sälj. Som koordinator hjälper du våra servicetekniker i deras dagliga arbete genom att bl a skapa serviceärenden i vårt affärssystem och planera servicebesök hos våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår även enklare ekonomiadministration, leveransbevakning, kontering, fakturering och offertskrivning. 

Du har regelbundet kontakt med dina kollegor och våra kunder i de övriga nordiska länderna. Som Business Coordinator ingår du i ett team av koordinatorer och rapporterar till Head of Business Coordination. Du är placerad på ZEISS kontor i Stockholm.


kvalifikationer.

För att trivas i rollen har du minst tre års erfarenhet från liknande roller i en nordisk organisation och gärna någon form av relevant eftergymnasial utbildning. Du är van att ha kundkontakt och hantera administrativ support, som orderhantering och offerter. Du behöver ha erfarenhet av att koordinera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter och se god service som en självklarhet. 

Det är en stor fördel om du har arbetat i SAP, alternativt är du en mycket van användare av något annat affärssystem. Du behärskar svenska och engelska på hög nivå, i både tal och skrift och har du goda kunskaper i något av de övriga nordiska språken (framförallt finska och danska) är det mycket meriterande.

Som person är du noggrann, trygg och positiv. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer och agerar på ett ansvarstagande och lösningsorienterat sätt. Du har förmåga att arbeta självständigt, men uppskattar också det stöd du kan få och ge i ett team av kollegor med hög kompetens. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en god kommunikatör. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna.


ansökan.

Sista ansökningsdag: 2021-08-15
Urval och intervjuer kommer att ske med start v 33.

För information: I denna rekrytering samarbetar Carl Zeiss med Randstad. 
För mer information kontakta gärna Lotta Carlsson på 073 075 23 25.
 

Rekommenderade jobb

Business Coordinator till ZEISS i Stockholm
Carl Zeiss AB Stockholm Heltid
HR- och löneadministratör till ZEISS
Carl Zeiss AB Stockholm Heltidsanställd
Finsktalande Customer Support
Friday Tech Recruitment Göteborg Projektanställd-Visstidsanställd
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201352405