Jobbet Business Controller till Crane Currency har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Business Controller till Crane Currency publicerad av Crane Currency Sweden AB

Jobbet utgår om 2 dagar
Full-Time
Tumba

Arbetsbeskrivning



arbetsbeskrivning.

Är du Business Controller med några års erfarenhet och söker en ny utmaning i en affärsnära roll? Söker du en position där du får möjlighet att påverka? Vill du arbeta i en internationell miljö i en unik bransch? Då är du kanske den vi söker!

Crane Currency är ett ledande företag inom sedeltillverkning och ingår i en koncern med moderbolaget, Crane & Co Inc,  USA. Idag arbetar ca 20 000 medarbetare inom Crane, varav ca 300 är verksamma i Sverige. Företaget är beläget inom Tumba Bruks historiska bruksområde, ca 30 km söder om Stockholm och ca 20 min från Stockholms Central. Just nu söker vi en driven och självständig Business Controller till vår fabrik och affärsområde Paper Mill. 

Som Business Controller arbetar du nära Crane AB:s avdelningschefer och stöttar dem med finansiella analyser, prognoser samt resultatanalys. 
I prognos- och budgetarbete tar du ett stort ansvar för ditt ansvarsområde. Du genomför analyser samt uppföljning mot prognos och budget. I denna roll ansvarar du för controlling för intern och extern försäljning, för orderboken och fakturering till kund. Du ingår i ekonomiteamet tillsammans med andra Business Controllers och rapporterar direkt till CFO. Rapportering till Management Team ingår också gällande operativa förfrågningar och projekt. 



ansvarsområde.

- Avvikelseanalys
- Definiera, beräkna och analysera operationella och finansiella nyckeltal
- Ansvar i prognos- och budgetarbete samt kontinuerlig uppföljning
- Bokslutsarbete med fokus på interna kostnader och extern försäljning.
- Rapportering till management
- Ständigt arbeta med förbättringar inom rapportering och analys
- Ansvara för prognosverktyget Adaptive


kvalifikationer.

Du bör som person vara resultatorienterad, kommunikativ och se kontakt med människor som något naturligt och positivt. Vi ser att du har en utpräglad affärsmässighet och en analytisk höjd. Vi söker dig som har en akademisk examen eller motsvarande med minst 3 års erfarenhet som Controller. Du har vana av att arbeta verksamhetsnära och är trygg i att arbeta med kalkyleringar. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Vi ser även att du har god erfarenhet från större affärs- och rapporteringssystem samt har goda kunskaper i Excel. 

Du har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt. Du besitter god planeringsförmåga med flexibilitet för att hantera och prioritera bland ad-hoc-förfrågningar från huvudkontoret. Respekt, återkoppling och tydlighet är viktiga värdeord för oss på Crane, varför det är viktigt att du agerar efter dessa värderingar i vardagen. 



ansökan.

Stämmer detta in på dig? 
Då kan vi erbjuda dig goda möjligheter att utvecklas i en spännande och internationell bransch som är under ständig förändring. Du får förmånen att arbeta i en dynamisk miljö där den senaste tekniken möter traditionell produktion. Här får du möjlighet till tvärfunktionella samarbeten och projekt, flera förmåner som en komplett förmånsportal och kollegor från världens alla hörn. Vår ledstjärna är att arbeta med ständiga förbättringar, Kaizen är en av våra metoder. Hälsa och säker arbetsmiljö är viktigt för oss, därför är vi en rökfri arbetsplats och genomför alkohol- och drogtest samt bakgrundskontroll vid anställning.

Välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar Crane Currency med Randstad Finance. Vid frågor ber vi dig kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Alderin, [ Email address blocked ] . 

Referens

201305933

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till