Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Business Analyst jobb i Solna på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Business Analyst på Randstad AB

Business Analyst

Randstad AB Solna, Stockholms län Deltid


arbetsbeskrivning.

Vi söker en erfaren Business Analyst med tidigare erfarenhet från implementationsprojekt inom sortiment och inköp, fördel om erfarenhet av projektledning . 

Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 


ansvarsområde.

Projektet innefattar införande av en MVP av ett ERP system samt webshop för att hantera inköp av indirekt material, det innebär utveckling av densamma efter go-live. 

Kravställning mot flera leverantörer samt arbete med att designa lösningen. 

Ha en aktiv dialog med verksamheten och reda ut specifika frågor med densamma.

Kommunicera och dokumentera beslut till utvecklarna

Stötta i dokumentation. 

Projektet planerar go-live med lösningen våren 2022 och för att därefter övergå till utveckling i förvaltning. 


arbetstider.

Detta är ett uppdrag på 100% under perioden november 2021 till januari 2022. Visstidsanställning med möjlighet till förlängning. 


kvalifikationer.

Vi ser att dessa förmågor är bra att ha för att lyckas i rollen: 
  • Kommunikativ; då bryggan mellan verksamheten och utvecklarna. 
  • Drivande; kravarbete i nära samarbete med verksamhetens representanter
  • Analytisk; samla in, analysera, dokumentera och verifiera krav
  • Ansvarstagande; säkerställa att lösningen uppfyller krav tillsammans med leverantörer
  • Stöttande; leda delar av arbetet med att reda ut frågor gällande lösningsdesign och integrationer

Personliga egenskaper som vi ser hos dig är drivande och ansvarstagande. Du har hög samarbetsförmåga, är strukturerad, kommunikativ och förmåga att dela information (på engelska och svenska). Lösningsorienterad inklusive en förmåga att komma med förslag på lösningar. 
Pragmatisk med förmåga att hantera förändringar. 

Erfarenheter från tidigare arbete och kunskap: 
  • Inköps & sortiments system (gärna Oracle Fusion) och/eller webshops lösningar
  • Kravställning mot leverantörer och standardlösningar
  • Kombination av hög verksamhetskunskap med mycket god teknisk förståelse
  • Dokumentation med User Stories
  • Jira för hantering av krav 
  • Verksamhetskunskap inom retail är meriterade
  • Gärna erfarenhet av agila projekt 
  • Vana att jobb med många intressenter i stor organisation. 



erfarenhet.

Vi ser gärna att du arbetat i projektledning eller liknade.


ansökan.

Ansök före 2021-11-15, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201366591