Jobbet Business Analyst har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat
Heltidsanställd
Helsingborg

Arbetsbeskrivning





Allard Support for Better Life är moderbolag till bolag i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Irland, Belgien, Kina och USA, alla inriktade på ortopedteknik. Vi är en av Nordens ledande aktörer som tar ansvar för hela kedjan från tillverkning till patient. Hela koncernen har ca 300 anställda, varav ett 40-tal arbetar i trevliga lokaler på huvudkontoret i Helsingborg. Vi är inne i en spännande tillväxtresa vilket ger stora möjligheter till utveckling och påverkansmöjligheter. Vi som jobbar på Allard brinner för att ge brukarna av våra produkter ett bättre liv, "Support for Better Life".


Business Analyst


Är du affärsorienterad och har ett nördigt sifferintresse? Då har vi jobbet för dig.

Som business analyst på Allard support kommer du att få ansvaret för att bygga rapporter, göra analyser samt kommentera och föreslå aktiviteter för att förbättra och utveckla verksamheten. Du är experten och jobbar proaktivt med att utveckla rapporteringen.

Du tar fram och underhåller rapporter till våra säljande och tillverkande bolag.  Du behöver ha en förståelse för datan och att översätta organisationens önskemål till en tydlig rapport, samt kunna hjälpa till att analysera och kommentera utfallet. I rapporthanteringen ingår den tekniska sidan att hämta data från olika datakällor, främst SQL, och underhålla vår rapportstruktur i Excel och QlikView. 


Förutom arbetet med rapportering kommer du även att arbeta med konfigurering och uppsättning av vårt affärssystem, Jeeves.


Du kommer att ingå i avdelningen för strategisk styrning som arbetar koncernomfattande. I de flesta fall är det företagsledningen i de olika dotterbolagen som är beställare så du kommer naturligt att samverka med dem.







Kandidatprofil

Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt med analyser och rapporter. Egenskaper som strukturerad och analytisk är en självklarhet i denna tjänst. Du har bra drivkraft och tar gärna egna initiativ till olika projekt.

Du har relevant universitets- eller högskoleutbildning, inom ekonomi eller teknik och minst ett par års arbetslivserfarenhet.  


Placering är på koncernens huvudkontor som är beläget på Berga i Helsingborg.

Vill du veta mer om tjänsten och företaget så kontakta Fredrik Rosenbeck som är chef för Strategisk styrning fredrik.rosenbeck@allardsupport.com.


Som företag kan vi erbjuda våra medarbetare riktigt bra förmåner bl.a. arbetar vi 37,5 timmar/vecka och eftersom vi har fokus på en hälsosam arbetsplats har vi även generösa friskvårdsbidrag.





Referens

n/a

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till