Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Business Analyst inom Category & Space jobb i Solna på ICA

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Business Analyst inom Category & Space på ICA

Business Analyst inom Category & Space

ICA Solna, Stockholms län Heltid

Vill du vara med och stötta en av Sveriges främsta Sortiment & Inköpsorganisationer inom dagligvarubranschen? Brinner du för analys, utveckling och effektivisering med hjälp av avancerade IT-stöd? Då är rollen som Business Analyst inom Verksamhetsutveckling & IT (VUIT) på ICA Sverige något för dig!

Det här är ditt blivande jobb

Som Business Analyst hos oss kommer du att ha en viktig roll i ett flertal leveransprojekt med syfte att möjliggöra affärsmässiga förflyttningar inom ICA Sverige. Genom workshops, diskussioner och andra arbetsformer fångar du upp olika behov i stort och smått och omvandlar detta till dokumenterade och utvecklingsbara krav samtidigt som du också verkar för att vi får ut full effekt av befintliga system och lösningar. Förutom att vara en viktig del i större projekt kommer du också att arbeta löpande med utveckling och förvaltning av Sortiment & Inköps applikationer vilket även innefattar att bistå i test, förvaltning och drift.

Det betyder att du kommer att fungera som bryggan mellan IT och verksamhet och att du genom dialog och kommunikation fångar och dokumenterar verksamhetens behov och skapar förutsättningar för ändringar i processer och system. Mer specifikt kommer du att

  • Genom workshops, möten och dialoger fånga behov och krav kopplat till framtida verksamhets- och systemstöd i linje med roadmaps och målarkitektur samt Sortiment & Inköps strategier och planer
  • dokumentera förändringsbehov och översätta dem till funktionella och icke-funktionella systemkrav
  • vara kontaktperson mot systemleverantör och hålla samman beställning av utveckling, test och implementering av effektiva och förvaltningsbara lösningar
  • Proaktivt stötta och vägleda verksamheten runt möjligheter och utmaningar både ur ett verksamhets- och applikationsperspektiv

Du kommer också att driva operativa forum samt övriga möten gällande verksamhets- och systembehov och prioritering samt uppföljning av driftsstabilitet och användarnöjdhet.  Du tar ansvar för backlogg och agerar produktägare för dina applikationer. Du säkerställer hög kvalitet i kravhantering och lösningsframtagande samt deltar i tids- och kostnadsestimering.  Dessutom kommer du att vara stöd vid incidenter och problemarbete och verka för en proaktiv och kostnadseffektiv förvaltning.

Du bidrar till teamets och VUITs totala framgång även utanför det egna ansvarområdet.

Det är många kontaktytor i den här tjänsten, men du kommer primärt att samarbeta med verksamhetsutvecklare, verksamhetsexperter, systemutvecklare och lösningsarkitekter men även ha många kontakter med externa parter, som tex systemleverantörer.

Vem är du? 

Vi söker dig som har jobbat mer än 3 år antingen utifrån en liknande roll eller ett användarperspektiv. Vi ser gärna att du har jobbat som Business Analyst med erfarenhet av både applikationsutveckling och förvaltning eller har erfarenhet från verksamhets sidan inom sortiment & inköp, gärna category & space management. Det är meriterande om du har arbetat agilt men att du även har förståelse och erfarenhet av vattenfallsutveckling samt att du har jobbat med systemleverantörer. Arbetet kräver att du behärskar både engelska och svenska i tal och skrift.

Även om du inte ser dig själv som en IT-expert är det viktigt att du känner ett stort intresse för området och har en vilja att lära dig mer om modernt systemstöd, dess möjligheter och begränsningar samt arbetssätt och processer.

Du är en positiv, drivande och ansvarstagande person som är van att arbeta självständigt, strukturerat och målorienterat. Du har på ett naturligt sätt förmågan att se förbättringsmöjligheter och behov i verksamheten samt kan balansera kortsiktiga behov med långsiktighet och stabilitet. Du har god samarbetsförmåga och trivs i en roll med många kontaktytor där du på ett naturligt sätt kan diskutera frågeställningar både med tekniska specialister och personer utan teknikkunskap.

Kontaktinformation 

Har du några frågor om rollen, tveka inte att kontakta rekryterande chef Carin Marsten, Manager Category Space Price & Promotion via mail:[ Link removed ]  eller telefon 072 – 220 0731. Om du har frågor om processen hör av dig gärna till ansvarig rekryterare Bojana Mijocevic

+46766951533
, eller [ Email address blocked ] .

Sista dag för ansökan 

Sista dag att visa intresse är 2021-10-10

Intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång, så ansök redan idag!

Vi på ICA har ett stort behov av ny kompetens. Vi fortsätter därför att rekrytera som vanligt, även under tider av Coronasmitta. För din och vår säkerhet väljer vi att genomföra anställningsintervjuer via video och telefon i första hand.

Välkommen till oss!  

Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: R0014079