Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Backoffice-medarbetare till el och energibolag jobb i Göteborg på Uniflex

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Backoffice-medarbetare till el och energibolag på Uniflex

Backoffice-medarbetare till el och energibolag

Uniflex Göteborg, Västra Götalands län Heltid
Jobbeskrivning
Vi söker nu en ny medarbetare till stort energiföretag i Västsverige. Företaget arbetar med elhandel och elnät, laddstolpar, fjärrvärme, fjärrkyla, gasnät, gashandel, energitjänster och stadsfiber. Här jobbar du för alla göteborgare och hela staden för att bidra till en mer hållbar vardag! För att ersätta en person som skall gå vidare inom företaget söker vi nu en person till en backoffice roll. Du ansvarar i rollen för ett antal arbetsuppgifter för att företaget skall kunna köpa/sälja el/gas med ett positivt ekonomiskt resultat. Du kommer dagligen ta fram olika sorters priser som används av företagets försäljningsavdelningar internt. En viktig uppgift är att sköta avbokningar gentemot handelsavdelningen av all elvolym som tecknats av försäljningsavdelningen i syfte att eliminera prisrisken på elen. Du arbetar alltså som en mellanhand mellan dessa avdelningar och lite som spindeln i nätet för att säkerställa att allt sker korrekt och på bästa möjliga vis. I rollen ingår även att du skall ta fram statistik över försäljningen på el och gas inom organisationen, du deltar även i andra allmänt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen och inom verksamheten. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, förlagd under kontorstider måndag-fredag.

Personliga egenskaper
Arbetet kräver en god planerings- och organisationsförmåga då man har många ärenden igång samtidigt. Du behöver kunna hantera snabba puckar samtidigt som du bibehåller en hög servicenivå. Du är noggrann, drivande och har en god förmåga att göra rimlighetskontroller utifrån faktan du får till dig. Du är duktig kommunikativt och på att samarbeta med andra. Vi söker dig som tidigare jobbat administrativt och gärna i en backofficeroll, du trivs i den rollen. Kunden arbetar i systemet SAP och även mycket i Excel. Vi ser gärna att du känner dig bekväm med Excel tidigare och SAP är självklart meriterande men inget krav. Du får en utbildning och introduktion på plats för att lära dig kring arbetet samt elhandel. Välkommen med din ansökan!


Du skickar din ansökan via vår hemsida www.uniflex.se Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess. Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen samt Byggföretagen och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001. På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande: • Kollektivavtal • Tjänstepension • Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner • Försäkringar • Marknadsmässig lön • Karriär och utveckling Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra värderingar affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 56547