Jobbet Aller media söker Sociala medier-specialist till ELLE, Femina, MåBra med flera har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Aller media söker Sociala medier-specialist till ELLE, Femina, MåBra med flera publicerad av Aller media

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till att göra kvinnors liv rikare? Vill du revolutionera mediebranschen och ta några av Sveriges mest älskade varumärken ännu snabbare framåt i sin digitala utvecklingsresa? Är du dessutom expert på sociala medier med förmågan att kombinera strategiskt och analytiskt tänkande med inspirerande coachning och praktiskt utförande? Då kan vi vara en perfekt match för varandra!

Om tjänsten

Varje vecka når vi på Aller media flera miljoner kvinnor genom starka varumärken som ELLE, Femina, MåBra, Baaam, Frida, Residence, Svensk Dam, Hänt och Allas. Vi har kommit långt i vår digitala omställning på kort tid, men vi vill nå mycket längre! Ett viktigt steg på den resan är att bli bäst i Sverige på att nå ut med relevant och intressant innehåll i våra sociala kanaler. Som Sociala medier-specialist hos oss blir din viktigaste uppgift att utveckla, analysera och optimera det praktiska och strategiska SoMe-arbetet för alla våra redaktionella team. Detta genom att bland annat: 

  • Proaktivt och löpande förbättra best practice, guidelines och handlingsplaner för vårt SoMe-arbete genom att driva workshops ihop med redaktionerna utifrån faktiskt utfall i deras sociala kanaler.
  • Stötta de redaktionella teamen med statistik, lyfta goda exempel, informera om förändringar, nya möjligheter och ny funktionalitet på SoMe-plattformarna.
  • I tät kontakt med de redaktionella teamen följa utfallet av SoMe-arbetet mot satta mål.
  • Vara redaktionernas första kontakt i generella frågor kring SoMe-plattformarna.
  • Vara superuser av SoMe-plattformarna, deras analysverktyg och andra tredjepartsverktyg vi använder i vårt SoMe-arbete.
  • På eget initiativ och/eller på förfrågan ordna workshops och fortbildning för de redaktionella teamen inom specifika SoMe-områden samt utbilda nya medarbetare i de verktyg vi använder.
  • Vara Aller medias primära redaktionella kontaktperson gentemot SoMe-plattformar som Facebook och Instagram.
  • Identifiera synergier mellan våra varumärken och kanaler för att använda vår fulla potential att växa och ännu bättre nå ut med vårt innehåll.
  • Ta fram hypoteser på förbättringar, genomföra tester, följa upp resultat, sprida kunskap och uppdatera de olika teamens SoMe-guidelines.
  • Vid särskilda behov vara en extra hands on-resurs i SoMe-arbetet per varumärke och centralt – exempelvis optimera poster, ansvara för vissa kampanjer och korsposta mellan varumärken.

I rollen som Sociala medier-specialist kommer du att ingå i Aller medias redaktionella utvecklingsteam, en central grupp som består av olika specialistroller inom sociala medier, SEO, affiliate, digital marketing, paid social med mera. Teamet är också en integrerad del av Aller medias redaktionella organisation och jobbar tätt med alla våra varumärken och redaktionella team mot gemensamma mål.

Vem är du?

Vi söker dig som älskar sociala medier och möjligheten att interagera, inspirera och upptäcka relevant och intressant innehåll i dem. Du är idérik och har lätt att inspirera andra samtidigt som du har en analytisk ådra och dessutom kan omsätta insikter och idéer i praktiken. För att lyckas med uppdraget behövs egen praktisk erfarenhet av att hands on skapa, posta och optimera SoMe-inlägg och kampanjer – exempelvis på en redaktion eller en marknadsavdelning med höga räckvidds- och konverteringsmål. Vi hoppas att du har ett brinnande intresse för flera av de ämnen som våra varumärken brinner för (mode, hälsa, personlig utveckling, karriär, jämställdhet, relationer med mera) och att du har en stark relation till flera av våra varumärken och redan nu har idéer om nya SoMe-initiativ vi borde testa.

Sök!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och placerad på vårt kontor vid Östermalmstorg i centrala Stockholm. Vi utvärderar kandidater löpande så sök tjänsten snarast – dock senast den 31 oktober. Tillträde efter överenskommelse. Har du frågor angående tjänsten eller företaget? Kontakta Jens Stenberg, Redaktionell utvecklingschef: jens.stenberg@aller.com eller 070-3574006.

****

Det här är Aller media!

Vi är ett av Sveriges största mediehus i en spännande fas där vi varje dag utmanar status quo, springer snabbt och vågar testa nya och roligare vägar. Vi drivs av vår vision att göra kvinnors liv rikare, och vi börjar på hemmaplan, hos oss är glastaket krossat! Vår affärsidé är att genom starka varumärken och innehåll med hög redaktionell kvalitet skapa underhållning och inspiration till kvinnor. Vi utvecklar ständigt nya sätt att engagera, ge upplevelser och tjänster till våra följare, användare, besökare och läsare – i kvinnans hela universum. Det krävs en skön mix av människor, passioner och talanger för att driva och utveckla ett av Sveriges ledande mediehus. Vi tar ledarskap och innovation på allvar, och ger utrymme för idéer och affärsutveckling! Vi har centrala kontor med soliga takterrasser både på huvudkontoret i Stockholm, som renoveras till toppklass just nu, och i Malmö där vi sitter i nya fräscha lokaler. Aller media AB är en del av den nordiska Allerkoncernen (Aller Holding A/S) som ägs av den danska familjen Aller. Vi skapar och utvecklar några av Sveriges mest välkända varumärken såsom ELLE, Må Bra, Svensk Damtidning, Allers, Allas.se, Hänt TV, Baaam, Femina och Residence. I koncernen Aller media AB ingår våra prisvinnande kommunikationsbyråer Make Your Mark, OTW och Narva. Vi vill revolutionera mediebranschen. Vill du vara med på vår resa?

Referens

652_GS_ALLERS

Video


Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till