Jobbet Aller media söker CRO-analytiker har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Aller media söker CRO-analytiker publicerad av Aller media

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga upp världens vassaste Tech- & Analysavdelning? Aller Media söker en CRO-analytiker som kommer att bli en viktig kugge i att utveckla våra fantastiska varumärken såsom ELLE, BAAAM och Residence. Hos oss får du vara med och driva digitaliseringen på ett av Nordens största mediehus och samtidigt jobba mot en tydlig och inspirerande vision – att göra Sveriges kvinnors liv rikare! Vår avdelning präglas av en start-up-atmosfär, men med tryggheten och stabiliteten av att vara en del av en väletablerad organisation.

Om rollen

Aller Media står redo att bli mer datadrivna. Vi har en spännande resa framför oss och bygger nu en organisation för framtiden där du får ett unikt tillfälle att vara med från start. Som CRO-analytiker (Conversion rate optimization-analytiker) kommer du att få vara med och sätta strategin för hur vi ska arbeta med konverteringar, samt vara med och välja tekniska förutsättningar. På vår avdelning får du möjlighet att arbeta med de senaste teknikerna/verktygen inom konvertering, med stor frihet att designa och bygga strukturen.

Ditt team

Du kommer att tillhöra funktionen Tech & Analytics och vara en del av User Insigts & User Experience-teamet som består av sex drivna, nyfikna och kunniga kollegor som tillsammans analyserar och förbättrar hela vår digitala kundresa. Du kommer att ges stort mandat samtidigt som du får det stöd du behöver för att komma in i uppdraget och i organisationen. Det dagliga arbetet sker framförallt i tvärfunktionella, och till stora delar självstyrande, produktteam med våra slutkunder (läsarna) i fokus. UI & UX-teamets arbete stöttar hela bolaget och du får stora kontaktytor såväl på våra svenska kontor (i Stockholm och Malmö) som nordiskt på våra systerbolag inom Aller Holding. Du kommer bland annat jobba nära User/Market insights experts, SEO-expert, UX-designers samt webbutvecklare.   

Ditt ansvar

Som CRO-analytiker hos oss kommer du att ha det yttersta ansvaret för vårt konverteringsarbete och A/B-testning för att säkra att vårt kunderbjudande utvecklas på ett sätt som kan möta kommande utmaningar. Detta innebär att du kommer:

  • Utveckla och ansvara för konverteringsstrategin.
  • Identifiera vilka tekniska- och processförutsättningar som krävs för att kunna leverera konverteringsstrategin samt, i samarbete med teamet, se till så att dessa förutsättningar och strategin operationaliseras.
  • Ta fram ramverk för hur vi ska arbeta med A/B-testning (vad som ska A/B-testas, processer samt vilka teknologier vi ska använda).
  • Ta fram hypoteser samt, med hjälp av utvecklare och UX-designers, löpande genomföra A/B-tester för att optimera centrala konverteringspunkter.
  • Ansvara för rapportering & analyser av A/B testernas resultat och komma med idéer för framtida tester.

Vem är du?

På Aller Media möter du en organisation i förändring. Du kommer in hos oss i vår mest spännande tid eftersom vi står inför uppbyggnaden av vårt arbete med konvertering. Vi ser därför en person framför oss som har många egna idéer och som har en bra förståelse för hela kundresan. Vidare ser vi att du har ett holistiskt tänk och förmåga att hela tiden komma på förbättringar som skapar värde, både för kunderna och för bolaget. För att lyckas i rollen ska du vara beredd att kavla upp ärmarna för att få saker att hända!

Vi ser att du har:

  • arbetat med konvertering under några år - som konsult eller i bolag med användaren/kunden i fokus.
  • erfarenhet av att arbeta med webbanalys och mycket god praktisk kunskap kring A/B-tester (metodik, teknik och genomförande).
  • mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska
  • ett genuint intresse av att förbättra användarupplevelsen
  • kunskap i PHP, JavaScript, React, CSS & HTLM är meriterade

Vad vi erbjuder!

Du kommer att arbeta i ett företag i konstant utveckling där ingen dag är den andra lik. Det är en kreativ miljö där allt är möjligt. Här har vi en peppande kultur där vi jobbar mot gemensamma mål och supporterar varandra. Hos oss får du en viktig roll på en spännande och kreativ arbetsplats i ett mediehus där vi gillar förändring. Vi är ett företag med mycket kärlek för våra anställda, användare och kunder!

Sök!

Tjänsten är tillsvidare, på heltid, med placering på vårt kontor på Humlegårdsgatan i centrala Stockholm. Omgående tillträde. Vi utvärderar kandidater löpande så sök snarast – dock senast den 31 januari 2020. Har du frågor angående tjänsten eller företaget? Kontakta Sofie Perslow på sofie.perslow@aller.com (obs, inga ansökningar mottages via mail). Vi ser fram emot din ansökan!

****

Det här är Aller media!

Vi är ett av Sveriges största mediehus i en spännande fas där vi varje dag utmanar status quo, springer snabbt och vågar testa nya och roligare vägar. Vi drivs av vår vision att göra kvinnors liv rikare, och vi börjar på hemmaplan, hos oss är glastaket krossat! Vår affärsidé är att genom starka varumärken och innehåll med hög redaktionell kvalitet skapa underhållning och inspiration till kvinnor. Vi utvecklar ständigt nya sätt att engagera, ge upplevelser och tjänster till våra följare, användare, besökare och läsare – i kvinnans hela universum. Det krävs en skön mix av människor, passioner och talanger för att driva och utveckla ett av Sveriges ledande mediehus. Vi tar ledarskap och innovation på allvar, och ger utrymme för idéer och affärsutveckling! Vi har centrala kontor med soliga takterrasser både på huvudkontoret i Stockholm, som renoveras till toppklass just nu, och i Malmö där vi sitter i nya fräscha lokaler. Aller media AB är en del av den nordiska Allerkoncernen (Aller Holding A/S) som ägs av den danska familjen Aller. Vi skapar och utvecklar några av Sveriges mest välkända varumärken såsom ELLE, Må Bra, Svensk Damtidning, Allers, Allas.se, Hänt TV, Baaam, Femina och Residence. I koncernen Aller media AB ingår våra prisvinnande kommunikationsbyråer Make Your Mark, OTW och Narva. Vi vill revolutionera mediebranschen. Vill du vara med på vår resa?

Referens

664_GS_ALLERS

Video


Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till