Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Affärsområdesansvarig Career Development Randstad RiseSmart jobb i Stockholm på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Affärsområdesansvarig Career Development Randstad RiseSmart på Randstad AB

Affärsområdesansvarig Career Development Randstad RiseSmart

Randstad AB Stockholm, Stockholms län Heltid


arbetsbeskrivning.

Randstad RiseSmart är ett helägt dotterbolag till Randstad Sweden Group AB. Randstad RiseSmart är ett av Sveriges ledande företag inom omställningsstöd, outplacement och karriärutveckling. Vi levererar program till medarbetare, specialister och chefer på 50 orter i hela Sverige. Huvudkontoret finns på Regeringsgatan 65 i centrala Stockholm. Lokalkontor med mötes- och arbetsplats för deltagare finns på alla större orter i landet. 

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR-avdelning och chefer vid verksamhetsförändringar, så att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och förändringen går så smidigt som möjligt. 

Vi hjälper människor att utvecklas och planera sin karriär samt hantera de känslor som ofta uppstår vid förändringar. 

Nu söker vi en ansvarig till vårt nya affärsområde Career Development.



ansvarsområde.

Likväl som företaget måste ha strategier för att hantera förändrade förutsättningar, så behöver varje medarbetare ha en väl förankrad strategi för hur den egna kompetensen ska utvecklas över tid. Vår modell för karriärutveckling syftar till att öka hållbarheten i medarbetarskapet; att öka anställdas engagemang, motivation och produktivitet. Modellen tar hänsyn till individens unika förutsättningar likväl som de behov organisationen har.

I rollen som Ansvarig för Career Development kommer du ha ett övergripande ansvar för att både etablera en kundbas och att leverera på de uppdrag som kommer in. I tätt samarbete med våra Business Partners kommer du att följa med ut till potentiella kunder och presentera vår affärsidé och tjänster samt dig som konsult. Du kommer att möta beslutsfattare och diskutera karriärutveckling i vid bemärkelse. I din roll så är du en konsultativ partner till dina kunder och rådgör de i dessa dialoger. 

Du kommer snabbt att växla mellan de strategiska samtalen med kunderna och det operativa coachningsarbetet med dina deltagare som du själv till stor del kommer att utöva.

I nära samarbete med övriga coacher inom RiseSmarts så är det ditt ansvar att hitta den bästa lösningen för deltagaren. Ibland är det du själv som coachar, ibland är det en kollega. 



kvalifikationer.

Till den här rollen söker vi dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med frågor kopplade till karriärutveckling, antingen som HR specialist, leverantör eller som chef. Hur bör arbetsgivare jobba med utveckling av sina anställda och vad är då viktigt för dem att tänka på? Hur behåller de sina topptalanger internt? Det är alla frågor som du är van att diskutera på såväl en strategisk som taktisk nivå. 

Du är affärsmässig och har god förståelse för företagens perspektiv på dessa frågor. Givet att vi ser en stor potential till expansion inom området så ser vi att du är säljande i ditt sätt att vara och att kundinteraktionen är ett moment som ger dig mycket energi. Du är van att övertyga, förklara och sälja in dina idéer till andra. Med ett genuint intresse för människors utveckling vill du nu ta ett nytt kliv i din karriär. 

Vidare ser vi att du har ett stort intresse för och tidigare erfarenhet av coachning och det är mycket meriterande om du är diplomerad ICF coach, om än ej ett krav. Du har även en relevant akademisk bakgrund från ex HR eller ekonomiområdet. 

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav.   
 
Vi ser också att du är en uthållig, resultatinriktad och modig ledare som agerar förebild för dina medarbetare genom att efterleva och marknadsföra våra kärnvärden: 

- To know, to serve, to trust, simultaneous promotion of all interest och striving for perfection

Placering och omfattning:

I denna roll är du med fördel placerad i Stockholm men det är inte ett måste. Oavsett placering så kommer rollen att omfatta visst resande. Rollen avser en tillsvidareanställning på heltid.

För information: 

För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Katarina Bondeson, Affärsområdeschef Prestation, på 0701 – 711 950. 



ansökan.

Ansökan:
Varmt välkommen in med din ansökan, dock senast den 2021-08-08. Vänligen observera att denna process tar paus under sommaren och startas upp igen i mitten av augusti. 

Placering och omfattning:
I denna roll är du med fördel placerad i Stockholm men det är inte ett måste. Oavsett placering så kommer rollen att omfatta visst resande. Rollen avser en tillsvidareanställning på heltid.

För information: 
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Katarina Bondeson, Affärsområdeschef Prestation, på 0701 – 711 950. 

 

Rekommenderade jobb

Affärsområdesansvarig Career Development Randstad RiseSmart
Randstad AB Stockholm Heltid
Director Randstad RiseSmart
Randstad AB Stockholm Heltidsanställd
Affärsområdeschef Public till Randstad RiseSmart
Randstad AB Stockholm Heltidsanställd
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201351393