Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Administrativ assistent till Bolagsrätt i Sundsvall jobb i Sundsvall på Stegra Rekrytering AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Administrativ assistent till Bolagsrätt i Sundsvall på Stegra Rekrytering AB

Administrativ assistent till Bolagsrätt i Sundsvall

Stegra Rekrytering AB Sundsvall, Västernorrlands län Heltid
Är du van att arbeta strukturerat i ett högt tempo? Är du noggrann, effektiv och vill arbeta i nära samarbete med andra? Då kan du vara den administrativa assistenten vi söker!Om Bolagsrätt

Bolagsrätt Sundsvall AB är specialiserad på aktiebolagsrätt, firmarätt och frågor med anknytning till Bolagsverket. De upprättar och granskar handlingar, tillhandahåller lagerbolag samt hanterar bolagsrättsliga ärenden. Bolagsrätt biträder även som ombud i registreringsärenden vid Bolagsverket.

Bolagsrätts lokaler är placerade i centrala Sundsvall och har idag cirka 22 personer anställda i roller som jurister, assistenter, paralegals och ekonomer.

Om rollen

Den primära arbetsuppgiften som assistent hos Bolagsrätt är att hantera administrativa ärenden som inkommer från Bolagsrätts kunder. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är att upprätta handlingar, hantera lagerbolagsbeställningar, posthantering, telefon- och mejlkontakt med kunder, inlämning av ärenden till Bolagsverket och allmän kontorsservice.

Det är mycket att göra på kontoret hos Bolagsrätt och rollen innebär att hantera en stor mängd information och arbetsuppgifter samt att snabbt kunna ställa om och prioritera bland olika arbetsuppgifter. Du kan förvänta dig ett högt tempo där ingen dag är den andra lik och du kommer ständigt att utmanas i att behöva strukturera om din dag för att bli klar med rätt saker i rätt tid.

Din profil

Du har en fullgjord gymnasieutbildning och du har arbetat några år heltid efter gymnasiet. Vi söker dig som har tidigare arbetslivserfarenhet av yrken där varierande arbetsuppgifter och prioritering av tid har ingått. Du är van att arbeta i ett högt tempo och förstår hur viktigt det är att prioritera om i arbetsuppgifter för att säkerställa att kunden blir nöjd och att arbetet blir gjort i tid.

Vidare är du noggrann, effektiv och tycker om att arbeta i nära samarbete med andra. Du har mycket goda kunskaper i svenska samt behärskar engelska i tal och skrift.

Krav för tjänsten
  • Gymnasieutbildning
  • Tidigare arbetslivserfarenhet i högt tempo
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
  • Tidigare erfarenhet av Bolagsverket eller liknande administrativa tjänster
Övrigt

Startdatum: Enligt överenskommelse

Omfattning: Heltid

Ort: Sundsvall

Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.

Vi går igenom urvalet löpande vilket innebär att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [ Link removed ] .

Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: stegra104