Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

accounts payable & accounts receivable accountants till mölnlycke jobb i Göteborg på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
accounts payable & accounts receivable accountants till mölnlycke på Randstad AB

accounts payable & accounts receivable accountants till mölnlycke

Randstad AB Göteborg, Västra Götalands län Deltid


arbetsbeskrivning.

Är du ekonom och redo för en ny utmaning? Har du tidigare arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra i internationell miljö? Då är det här kanske ditt nästa steg i karriären!
Mölnlycke Health Care är i färd med att bygga upp ett globalt Business Service Center (GBS) på huvudkontoret i Göteborg och söker för närvarande flera konsulter med relevant erfarenhet och praktiska kunskaper i SAP. 
Det här är en fin möjlighet för dig att utvecklas och få vara med på en förändringsresa!

I rollen som ekonom inom leverantörsreskontra arbetar du med hela processen från fakturaankomst till bokning av faktura och inom kundreskontra med hela kedjan från order till fakturering. Du kommer att arbeta i grupp, med olika marknader och vara en bidragande part när Mölnlycke Health Care bygger sin nya organisation och sätter strukturer för arbetssätt och processer. 


ansvarsområde.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom leverantörsreskontra (Purchase to Pay): 

• Scanna, verifiera, bearbeta och registrera inkommande fakturor 
• Kommunicera och samarbeta med berörda parter internt för att lösa avvikelser 
• Kontoavstämningar, intercompany-avstämningar och periodiseringar inför månads-, kvartals- och  årsbokslut 
• Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt 
• Stötta organisationen när det gäller frågor som rör leverantörsreskontra 

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonom inom kundreskontra (Order to Cash): 

• Kreditkontroll 
• Dagligen hantera och boka inkommande betalningar 
• Övervaka automatiskt genererade leverantörsbetalningar och boka manuella betalningar
• Samarbeta med berörda parter internt för att lösa avvikelser 
• Skapa intercompany-fakturor
• Bankavstämningar och avstämningar av huvudböcker inför månads-, kvartals- och årsbokslut
• Delta i förbättrings- och utvecklingsprojekt
• Stötta organisationen när det gäller frågor som rör kundreskontra



kvalifikationer.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att arbeta med kund- och/eller leverantörsreskontra, företrädesvis i internationell miljö och på en större ekonomiavdelning. Du talar och skriver engelska obehindrat och vi ser fördelaktigt på om du har ytterligare språkkunskaper. Ett krav för att kunna komma i fråga för tjänsten är att du har praktisk erfarenhet av arbete i SAP.  Om du söker tjänsten inom leverantörsreskontran är det meriterande om du dessutom har arbetat i Readsoft.

Som person är du en driven lagspelare och har lätt för att motivera dig själv. Du arbetar proaktivt och lösningsorienterat och föreslår förbättringar. Vidare har du mycket bra förmåga att kommunicera och interagera med olika intressenter och avdelningar. Du är serviceinriktad, flexibel och anpassar dig lätt till förändringar. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 


ansökan.

Vi intervjuar löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt!
Ansök via Randstad Finance.
 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201362051