Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

2nd line support jobb i Stockholm på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
2nd line support på Randstad AB

2nd line support

Randstad AB Stockholm, Stockholms län Deltid


arbetsbeskrivning.

Har du ett brinnande IT-intresse? Kunden behöver förstärka sitt support-team med fler skickliga medarbetare. Kunden brinner för att analysera sina kunders situation, förstå problemen och ta fram konkreta förslag på förbättringar. De effektiviserar sina kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet. Deras servicedesk är hela kundens främsta ambassadörer när det kommer till kunskap, snabbhet, lyhördhet, förståelse och engagemang. Exakt de egenskaper som våra kunder så högt värdesätter. Det innebär ett stort ansvar och nya utmaningar varje dag. Det ger dig också chansen att utvecklas och du väljer själv hur långt du vill nå. 


ansvarsområde.

I rollen som second line arbetar du varierat med ärenden med allt från servermiljöer ner till klientsupport. Arbetet innebär både att hjälpa användare on-site och ibland of-site. Du arbetar i ett nära samarbete med kunder, där du på sikt även kommer kunna få ett större kundansvar. Tillsammans med first line supporten ansvarar ni för att leverera högklassig service till både befintliga och nya kunder. Samtidigt driver du egna uppdrag som exempelvis installationer, serverdrift eller support, där du förhåller dig till tidsramar och driver ditt arbete självständigt framåt. Arbetet kräver en god kommunikationsförståelse och en förståelse för hur IT hänger ihop. 

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

För att trivas i rollen tror vi du är en ansvarsfull person som arbetar noggrant, strukturerat och effektivt. Du är flexibel och lösningsfokuserad, har lätt för att anpassa dig till rådande situation och prioritera, och optimera, när situationen kräver. Du tycker om att lära och även lära ut till dom som jobbar inom First Line. 
Motiveras av att skapa nöjda kunder och bidra till lönsamma affärer. Att alltid ge god service och bygga goda relationer kommer naturligt för dig


arbetstider.

Heltid.


kvalifikationer.

• Varit delaktig i implementationer och förändringsprojekt
• 2 års erfarenhet av Microsoft 365 varav:
Administrerat Microsoft 365 och Azure AD i en hybridmiljö
Erfarenhet av skript i PowerShell samt Exchange online
• En övergripande kunskap inom IT och en teknisk förståelse för integrationer och övergripande kunskap kring IT miljöer
• God förmåga i att kommunicera tekniska detaljer och funktioner
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska


erfarenhet.

Minst 3-4 års erfarenhet från Servicedesk/Support samt en god övergripande teknisk förståelse


ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta [ Link removed ] eller [ Link removed ]  
 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201359530