Jobbet 2nd line support / Tekniker / Onsite-tekniker har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

2nd line support / Tekniker / Onsite-tekniker publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Stockholm
2 ansökningar

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en bred roll där du får möjlighet att ta mycket ansvar och utvecklas inom IT, teknik och support? Motiveras du av att supportera kunder och jobba i ett familjärt team på ett ledande IT-bolag? Vi söker nu för B2B IT-Partners räkning en 2nd line support för deras nya kundsegment. Sök redan nu, vi jobbar med löpande urval!

Om företaget

Sedan starten 2004 har B2B IT-Partner AB:s vision varit att hjälpa företag till bekymmersfri IT. De har också haft turen att attrahera bra medarbetare som trivs och stannar länge. I deras senaste medarbetarundersökning tycker 93% av alla anställda att B2B IT-Partner är en mycket bra arbetsplats. Hos sina kunder vill de utmärka sig genom sitt engagemang och en genuin vilja att förstå och lösa deras kunders unika behov. De vågar ifrågasätta och ge nya perspektiv genom att utmana och ligga i framkant. Med deras expert-kompetens och rika erbjudande både inom tjänster och produkter, erbjuder de sina kunder den bästa lösningen på deras behov. Det är något som gjort att de vunnit många utmärkelser genom åren med ett gott kreditbetyg och en spännande framgångssaga.

Arbetsuppgifter

På B2B IT-Partners fräscha öppna kontorslandskap i Solna Business Park kommer du sitta tillsammans med cirka 55 personer. Här kommer du i ett sammansvetsat team om 13 personer verka i det som utgör företagets IT-support för kundernas räkning, den så kallade SPOC:en. Du kommer jobba i en bred roll som innefattar att hantera nivå 2 ärenden samtidigt som du delegerar svårhanterade ärenden till tredje part och 3rd line support. Vidare kommer du att verka som en Onsite-tekniker och som 1st line support beroende på vilka problem som uppstår hos kund. I din roll supporterar du det nya segmentet som företaget tar sig an under hösten inom logistik- och lagerbranschen. Tillsammans med dina kollegor löser du de IT-problem som kan uppstå hos kunden i exempelvis inköpsorders, trådlösa nätverk, truckterminaler, handscannrar och orderhanteringen.

Formella krav

Vi söker dig som har:
• En gymnasial utbildning
• Servicedesk-erfarenhet i ett större bolag i 1-3 år
• Erfarenhet av Windowsmiljöer, AD, Office 365, Outlook, trådlösa nätverk och skrivare
• B-körkort
• Kan använda både det svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation med kunder kan komma att ske på båda språken

Det är meriterande om du som kandidat har:
• En gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT
• Jobbat i servicedesksystemet Kaseya
• Kunskap- och erfarenhet av ramverket ITIL

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som 2nd line support på B2B IT-Partner är det viktigt att du trivs i en varierad miljö som präglas av ditt stora intresse för IT-lösningar. Ditt arbetssätt präglas av en problemlösande förmåga samtidigt som du är kommunikativ och samarbetsvänlig mot dina kollegor. Med din problemlösningsförmåga verkar du alltid för kundens bästa för att ge den optimala servicen och förståelsen för de problem som uppstår. Du är även noggrann och detaljfokuserad och drar dig inte för att hjälpa till där det behövs. Det innebär att du kan jobba högt som lågt, är stresstålig och är användarfokuserad.

Övrig information

Start: Början av november
Plats: Solna Business Park
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 2nd line support, onsite-tekniker, supporttekniker, support, servicedesk, tekniker, 1st line support, IT, IT-tekniker, level 2 support.

Referens

2081401

Liknande jobb

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till