Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

1st line support jobb i Stockholm på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
1st line support på Randstad AB

1st line support

Randstad AB Stockholm, Stockholms län Deltid


arbetsbeskrivning.

Har du ett brinnande IT-intresse? Kunden behöver förstärka sitt support-team med fler skickliga medarbetare. Kunden brinner för att analysera sina kunders situation, förstå problemen och ta fram konkreta förslag på förbättringar. De effektiviserar sina kunders IT-miljö och därigenom hela deras verksamhet. Deras servicedesk är hela kundens främsta ambassadörer när det kommer till kunskap, snabbhet, lyhördhet, förståelse och engagemang. Exakt de egenskaper som våra kunder så högt värdesätter. Det innebär ett stort ansvar och nya utmaningar varje dag. Det ger dig också chansen att utvecklas och du väljer själv hur långt du vill nå. 


ansvarsområde.

I rollen som IT-support har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför besitter du inte en klassisk Helpdesk-, 1st line-roll utan förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon där samtalen kan ta allt från fem minuter till en timme. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund är det sällan ’dummie-ärenden’ som behöver lösas. Det handlar snarare om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, att göra backups på databaser, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams). Vidare inkommer även ärenden via mejl.

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

I rollen som IT-support tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.


arbetstider.

Heltid.


kvalifikationer.

• Gymnasial utbildning, gärna inom IT alt högskoleutbildning
• Goda kunskaper inom Active Directory och Office 365
• Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
• Grundläggande kunskaper inom nätverk/hosting
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



erfarenhet.

Vi ser att du minst ett års erfarenhet inom HelpDesk/1st line support.


ansökan.

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande. Om du har frågor om tjänsten kontakta [ Link removed ]  
 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201359533