Jobbet Är du REIREI:s nästa stjärna inom kundtjänst? har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Är du REIREI:s nästa stjärna inom kundtjänst? publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du en mästare på att bygga och underhålla kundrelationer? Har du erfarenhet av service och kundtjänst och är redo för att ta nästa steg i karriären? Perfekt, just nu letar vi efter nästa stjärna till REIREI i Linköping.


Om tjänsten
REIREI AB grundades 2011 som distributör av barnprodukter i Skandinavien. De har ett av marknadens mest spännande utbud av varumärken och nya som tillkommer löpande. Sedan starten har de vuxit snabbt och tillväxten fortsätter, därför behöver de nu stärka upp sitt team med en till engagerad medarbetare mot kundtjänst. I denna roll kommer du att vara ansiktet utåt för REIREI:s kunder och anta ett helhetsansvar för kundupplevelsen, där du arbetar proaktivt för att utveckla kundrelationen. Genom din goda känsla för service samt stora lösningsfokus skapar du den bästa kundupplevelsen!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos REIREI.

Du erbjuds

• En innovativ arbetsplats med ett gott rykte
• Kompetenta och engagerade chefer och kollegor som brinner för sitt arbete
• Stort ansvar i dina egna processer

Arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ingå i säljteamet och arbeta tillsammans med team ledaren inom kundtjänst på kontoret i Linköping, där ni har fokus på att leverera bästa möjliga service till både nya och befintliga kunder. Du ger support och service till återförsäljare och slutkunder genom telefon, mail och ärendehanteringssystem via Salesforce. Rollen är mycket varierad och du kommer hantera många olika typer av frågor, för att säkerställa en väl fungerande kundservice- och försäljningsprocess. Du jobbar konsultativt mot kund, lyssnar in och analyserar kundens behov, hittar nya vägar och ser utvecklingspotential för att på bästa sätt både kunna möta upp befintliga kunders önskemål och också skapa nya kundkontakter.

Du kommer till exempel att:

• Ge support och service till företagets kunder.
• Hantera reklamationer, produkt- och orderfrågor.
• Utveckla kundupplevelsen genom proaktivt arbete och support.

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har tidigare arbetserfarenhet inom kundservice.
• Har god vana att arbeta i något CRM-system. Det är mycket meriterande om du har arbetat i Salesforce.
• Är obehindrad i svenska och engelska, i både tal och skrift, då du kommunicerar internt och externt på båda språken. Vi ser även att du är bekväm i att ta samtal med kunder som är dansk- eller norsktalande. Om du behärskar något av de övriga nordiska språken i tal och skrift är det mycket meriterande.
• Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område.

Som person är du:

• Strukturerad
• Självgående
• Initiativtagande
• Relationskapande
• Serviceinriktad

Du har ett starkt kundfokus och vill arbeta i en kreativ miljö. Du är en problemlösare av rang och en person som gärna tar sig an nya utmaningar. Rollen kommer att ge dig ett stort kontaktnät och möjligheten att få jobba med många olika kunder. Du har därför en god kommunikativ förmåga och kan snabbt anpassa dig efter kundernas behov.

Övrig information

• Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
• Omfattning: Heltid
• Placering: I REIREIs nyrenoverade lokaler i Linköping.
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och REIREIs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
REIREI grundades 2011 som distributör av barnprodukter i Skandinavien. REIREI är din leverantör av innovativa barnprodukter med hög design och kvalitet i Skandinavien. Deras varumärken är i dagsläget UPPAbaby, AeroSleep, Ergobaby, Baby Tula, Babyzen, Zazu och Ubbi, och nya varumärken tillkommer löpande.

Referens

15026939-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till