Customer Service Coordinator med inköpsinriktning till TUBE Hydrauliks huvudkontor
 
Trivs du i en administrativ roll där du verkligen är spindeln i nätet? Gillar du att ha många kontaktytor med kunder och leverantörer? Vill du arbeta på ett företag som ägs av Addtech-koncernen och som värnar om personlig utveckling? Det här är koordinatorrollen där du kan få möjlighet att rikta in dig mer mot ekonomi och inköp!

INFORMATION OM UPPDRAGET

Academic Work söker för TUBE Hydrauliks räkning en Customer Service Coordinator under ett föräldravikariat som kommer att vara i ca 12 månader. Det här är en bred tjänst som Customer Service Coordinator där du kommer ha en mängd olika kontaktytor och fokus på att driva leveransprocessen från leverantörer till kunder. Du kommer i den här tjänsten att få in en fot på ett företag som tillhör Addtech-koncernen med över 120 dotterbolag och som tillsammans omsätter 6 miljarder kronor om året.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och TUBE Hydrauliks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos TUBE Hydraulik under ett Vikariat som kommer vara strax över 12 månader inledningsvis. TUBES Hydrauliks intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

TUBE Hydraulik är idag 22 anställda med huvudkontor i Sätra, Stockholm, och har försäljningskontor i Hudiksvall, Ljungby och Sundsvall.

Din roll kommer att gå ut på att stötta leveransteamet med inköps- och leveransprocesser. Processcykeln ser ut så att du får in en förfrågan från kund och därefter driver du processen i följande steg:

* Ha kontakt med kunder och leverantörer, ta emot och registrera orders
* Göra beställningar hos leverantörer samt koordinera leveranser
* Matcha fakturor mot order, stämma av i avtal
* Assistera försäljningsingenjörer med lagervård och uppdatera prislistor med varuinformation, priser samt kontaktuppgifter till ansvarig leverantör
* Optimera leveransplaner gentemot kund och leverantör

Om du har erfarenhet av mer ekonomiinriktat arbete eller fakturahantering kommer du att få möjlighet att bli mer involverad i ekonomifunktionen i företaget.

Tjänsten passar dig som har arbetat inom en kundsupportsroll tidigare och vill ta nästa steg. Du trivs med kundkontakt och vill utvecklas såväl administrativt som i ditt ekonomiarbete. TUBE Hydraulik har vidareutbildningar internt inom Addtechs affärsskola och är även medlemmar i Företagsutbildarna som erbjuder olika kurser för personalen.

VI SÖKER DIG SOM


* Har slutförd gymnasial utbildning
* Har minst två års erfarenhet från att ha jobbat i en kundsupportroll där du huvudsakligen haft kontakt med kunder per telefon och mail, samt skött administrering och ärendehantering i företagets system
* Har mycket god förståelse för svenska och engelska i tal och skrift då du kommer ha daglig kontakt med kunder och leverantörer, huvudsakligen på svenska, samt en del på engelska
* Har erfarenhet från att ha arbetat med ett affärssystem som hanterar order, processer eller kundärenden. Förslagsvis M3 eller liknande

Det är meriterande för tjänsten om du har arbetat med fakturahantering, samt kund- och leverantörsreskontra tidigare men detta är inte krav.

Som person är du noggrann och initiativtagande och drivs av att få saker gjorda. Du gillar att arbeta proaktivt med såväl planering och arbetsuppgifter som kundrelationer och återkoppling. Du är lugn och orädd när du tar dig an eventuellt stressande utmaningar som kan uppstå i arbetet såsom försenade leveranser eller liknande. Detta för att hjälpa kunden i så stor utsträckning som möjligt.
Vidare är du en motiverad kollega med bra samarbetsförmåga som bidrar med en positiv stämning i teamet.

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 12 månaders vikariat med chans till förlängning
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Sätra, Stockholm
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här

SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.


SÖK JOBBET!

Ansök nu!

Customer Service Coordinator med inköpsinriktning till TUBE Hydrauliks huvudkontor !

Påbörja din ansökan till denna tjänst vid att ange din e-postadress nedan.

Klicka sedan på Fortsätt för att komma vidare till ansökningssidan på arbetsgivarens egen webbplats för att slutföra din ansökan.

Genom att ange din e-postadress nedan godkänner du att CareerBuilder kan kontakta dig angående detta jobb och andra jobberbjudanden

. .

E-postadressen är ej giltig E-post behövs

Användarvillkor som gäller när du använder vår webbplats.