Teknisk supportansvarig/1st line-support sökes till PipeChain!

Information om uppdraget

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta inom IT-support/Helpdesk/Service-desk och söker en ny utmaning inom 1st-line/2nd-line support där du får ta stort ansvar? Då kan vi ha tjänsten för dig!
Till PipeChain Group AB i Lund söker vi nu dig som vill arbeta som ansvarig för kundsupporten av deras supply chain produkt PipeChain. I den aktuella rollen kommer du att agera 1st-line support till PipeChain’s kunder i många typer av frågor. I arbetsuppgifterna ingår hantering av supportärenden via telefon och e-mail, felsökning, problemlösning, utbildning av användare men även deltagande i kundprojekt och stöd vid leverans till kund. Exempel på dina arbetsuppgifter är att:

- Ta emot inkommande ärenden och följa upp att kundens frågor blir lösta
- Hålla webb-utbildningar riktade till användare av PipeChain’s lösningar
- Arbeta med ärendehantering och skriva supportmanualer
- Vara delaktig i tester och framtagning av användardokumentation
- Organisera rutiner och effektivisera supportverksamheten

Tjänsten är en heltidstjänst med start som senast i början/mitten av november. Arbetet är förlagt till kontorstider, måndag-fredag. Rekryteringsprocessen sker via StudentConsulting, men du kommer bli anställd direkt av PipeChain och arbeta på deras kontor i Lund.

PipeChain utvecklar och säljer molnbaserade IT-lösningar, som ger deras kunder en digitaliserad helhetsbild över sin försörjningskedja, Supply chain. I deras IT-lösningar finns stöd för automatisering av order- och leveransprocesserna via EDI och Web, som tillsammans med deras effektiva samarbets- och visualiseringsverktyg förbättrar processerna mellan kunder och leverantörer. PipeChain tillhör företagsgruppen MA-system i Lund med 50 anställda och omsättning på 75 MSEK.

Kunskaper för uppdraget

För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har ett stort tekniskt intresse, god vana av att arbeta direkt mot kund samt är duktig på problemlösning. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i Helpdesk/IT-support/Service-desk, samt ser gärna att du har någon form av eftergymnasial IT-utbildning. Meriterande är även om du har någon erfarenhet av programmering samt om du tidigare arbetat inom logistik, inköp eller produktionsplanering. Eftersom du använder såväl svenska som engelska på daglig basis är det ett absolut krav att du kan uttrycka dig väl i båda språken, såväl i tal som i skrift.

Som person tror vi att du som söker är serviceminded och flexibel med förmågan att anpassa dig efter varje kund och dennes ärende. Du har förmågan att driva ditt arbete självständigt, tar egna initiativ och får saker gjorda. Noggrannhet och ansvarskänsla är viktiga i arbetet, och en god portion sunt förnuft för att kunna göra egna prioriteringar.

PipeChain erbjuder dig ett självständigt och spännande arbete i ett positivt och expanderande företag med en stark position på marknaden. Låter detta som tjänsten för dig? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med urval och intervjuer och tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittat rätt kandidat. Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: micaela.westerlund@studentconsulting.com

Sökord: teknisk support, 1st-line, 2nd-line, service-desk, helpdesk, IT-support, kundsupport

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 10 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se