Customer Success Specialists/kundservice/kundtjänst/säljare rekrytering!

Information om uppdraget

Drivs du av service och försäljning samt har ett sinne för affärer? Vill du vara med på en spännande resa i ett växande företag? Då har vi tjänsten för dig!
Nu söker vi Customer Success Specialists till 24Storage. 24Storage-koncernen grundades 2015 och har närmare 5 500 förrådsutrymmen fördelade på tretton anläggningar på åtta orter runt om i Sverige. Grundarna av bolaget har varit bidragande till att utveckla flera av de ledande selfstorageaktörerna i Europa, däribland Shurgard.

24Storage AB:s affärskoncept grundar sig i två globala makrotrender; urbanisering och digitalisering. De centralt belägna anläggningarna utrustas med den senaste teknologin som möjliggör en helt centraliserad drift. Bolaget utvecklar också en systemplattform anpassad för selfstoragebranschen som kan erbjudas även andra fastighetsbolag. Den snabba expansionstakten gör att 24Storage ser ut att ha etablerat sig som en av de ledande aktörerna på den svenska marknaden redan innan utgången av 2017. Mer information finns på www.24storage.se

I rollen som Customer Success Specialist är du en viktig resurs i företagets försäljningsorganisation och kundernas första kontakt. Detta är en bred tjänst och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta områdena service, försäljning, administration samt tillsyn av förrådsanläggningar. Se mer specifik beskrivning av arbetsuppgifterna nedan:

Service och försäljning
- Ta hand om kundernas behov, frågor, klagomål och anmärkningar. Besvara och bemöta alla kundärenden vänligt, snabbt och effektivt, samt se till att vid behov dokumentera dessa. Kontakta Customer Success Manager vid behov av support.
- Fånga upp alla försäljningsmöjligheter som kommer in via de sälj och marknadskanaler som företaget använder.
- Aktivt följa upp alla försäljningsmöjligheter och initiativ och se till att det resulterar i en försäljning.
- Ta till alla nödvändiga åtgärder för att bibehålla kunderna. Se till att erbjuda kunderna rätt storlek på förråd utifrån identifierat behov.
- Vid varje försäljning/uthyrning säkerställa att kunden informeras om kringprodukter såsom försäkring och flyttmaterial, och att det blir en del av kundens köp.
- Genomför och följ upp försäljningsprocessen genom att följa alla de steg du blivit instruerad om, och i enlighet med de manualer som finns.

Administration
- Se till att hyresintäkter och bevakning av sena betalare sköts i enlighet med företagets policy och värderingar.
-Säkerställa att kunders försäkringsärenden hanteras och följs upp korrekt.
- Säkerställa att alla förråd på respektive anläggning regelbundet inventeras, s.k. lock-check.
- Säkerställa noggrann inventering av försäljningsmateriel, och bevaka att nya beställningar görs i god tid så att varor alltid finns i lager.

Fastighetsfokus
- Rapportera felaktigheter och incidenter rörande fastigheten, och vidta åtgärder i enlighet med befintliga interna rutiner.
- Ha en god överblick över fastighetens för att se till att fastighet och anläggning alltid är i ett propert och snyggt skick.
- Utför dagligen, veckovis och månatligt underhåll av fastigheten, såsom städning, lampbyte mm

Tjänsten är en direktrekrytering till 24Storage vilket innebär att du blir anställd av vår kund på en provanställning, StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen. I denna roll kommer du att vara ambulerande mellan huvudkontoret i centrala Stockholm och de olika förrådsanläggningarna i Stockholmsområdet, du kommer att ta dig mellan anläggningarna för att säkerställa försäljning samt tillsyn av anläggningarna. Du kommer att arbeta 40h/vecka, arbetstiden är förlagd under vardagar och variera mellan 08.00 – 20.00 och på helger 09.00 – 16.00, helgarbete förkommer ca två gånger i månaden. Tillsättning sker så snart vi har hittat rätt kandidat.

Kunskaper för uppdraget

För att vara aktuell för tjänsten har du fullständiga gymnasiebetyg, det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning. Som person är du ansvarstagande, driven och flexibel. Du trivs i ett klimat där det händer mycket och i en organisation där nya idéer och förbättringsförslag välkomnas. Du tycker om det affärsmässiga och har erfarenhet av service och försäljning sedan tidigare, gärna som butikssäljare eller motsvarande. Vidare är du serviceminded, prestigelös samt har en positiv inställning och ett eget driv. För att vara aktuell för tjänsten har du körkort. Du tycker om att arbeta mot uppsatta mål och driva arbetet framåt, du motiveras av att få vara med och förändra för kundens bästa. Du talar och skriver svenska obehindrat samt har god datakunskap. Vill du vara med på en spännande resa med ett växande företag? Ansök redan idag!
Vid frågor, maila ansvarig rekryterare på fanny.hemstrand.kallstromer@studentconsulting.com

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på unga i karriären. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 10 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på: www.studentconsulting.se