Skip to Content
Loading...
  Laddar...
Företagspresentation

Elgiganten AB

 
Du är registrerad och ett tillfälligt lösenord skickas till din e-postadress
Registrera dig till Elgiganten AB flöde
Är du säker på att du vill sluta följa företaget?
Kontaktinformation
Elgiganten
 
Elgiganten AB
Box
1264
164 29
Kista
Kundtjänst 0771-115 115

Niclas Eriksson, VD för Elgiganten


Elgiganten
Elgigantens första varuhus öppnades 1994 och idag finns cirka 160 st varuhus/butiker i Sverige som sammanlagt har drygt 3000 anställda. Elgiganten har en stark företagskultur som löper genom hela den nordiska koncernen. Vår målsättning är att vara Sveriges mest attraktiva arbetsgivare inom detaljhandeln. Vi har en stor tro på människans inneboende kraft och har som filosofi att motivera och möjliggöra för alla medarbetare att växa inom företaget.

Över 90 procent av alla ledare i företaget har gjort intern karriär. Många av våra varuhuschefer har antingen arbetat som avdelningsledare, lagerchef, säljare, lager- eller kassamedarbetare på Elgiganten tidigare.
Jobba på Elgiganten
Jobb och karriär
 Alla som har tillräckligt med kapital kan bygga ett varuhus och fylla det med varor, och alla som har tillräckligt med kapital kan sälja varor billigt. Men för att kunna etablera en lång och varaktig relation till kunderna krävs duktiga medarbetare. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång!
Customer Academy Training
 Ett av våra viktigaste satsningsområden är utbildning och vi har etablerat en egen skola för att möjliggöra både personlig och yrkesmässig utveckling. Alla medarbetare i Elgiganten, från deltidsmedarbetare till varuhuschefer, utbildas och tränas inom ramen för Customer Academy Training (CAT). 2011 satsar Elkjøp-koncernen hela 50 millioner NOK, mer än någonsin, på utbildning. Vi satsar också allt mer på specialistutbildningar som gör medarbetarna till experter inom ett produktområde. 
Stark företagskultur
 Vi har en stark företagskultur som löper genom hela vår nordiska koncern och som vi är övertygade om är avgörande för våra framgångar. Vår uppfattning är att människor trivs och presterar bäst när de får stort ansvar med tydliga ramar och riktlinjer. Vi ställer stora krav på medarbetarnas resultatorientering, effektivitet och kundbemötande. Samtidigt lägger vi stor vikt på att det ska vara roligt på jobbet! Vi är övertygade - har man roligt på jobbet, presterar man också bättre! 
Med kunden i centrum 
Vår vision är att vara jordens mest kundorienterade butikskedja! Det speglar vardagen på Elgiganten, både i arbete och utbildning. Hövlighet, hjälpsamhet och ärlighet uppmuntras i alla sammanhang. Varje enskild medarbetare har ett uttalat ansvar OCH befogenheten att göra varje enskild kund nöjd.
Detta är Elgiganten
Elgiganten AB ingår i Elkjøpkoncernen som är en av de största aktörerna inom detaljhandel i Norden. Koncernen ägs av Dixons Carphone Plc, med huvudkontor i England. Elkjøpkoncernen består av flera olika kedjor i hela Norden; Elkjøp och Lefdal i Norge, Elgiganten, Electroworld och Phone House i Sverige, Elgiganten i Danmark och på Åland, Gigantti i Finland, Elko på Island och Elding på Färöarna. Alla varuhus i dessa kedjor får sina produkter från ett centralt lager i Jönköping. Vi har byggt upp en mycket stark position på marknaden genom att ha kompetenta medarbetare, starkt fokus på utbildning och utveckling av personal, kostnadseffektivitet, effektiva logistiklösningar och inköpssystem samt aggressiv marknadsföring av kända märkesvaror. Elkjøpkoncernen växer stadigt och etablerar hela tiden nya varuhus.

I Sverige har vi idag cirka 160 st varuhus och butiker fördelat över landet från Ystad till Kiruna.